دوربین مدار بسته پلاک خوان

همان طور که در بخشهاي مختلف به توضيح دو نوع سيستم مدار بسته که آنالوگ و تحت شبکه بوده زياد اشاره کرديم در اين بخش زياد به اين دو مبحث نمي پردازيم و مستقيما به بيان بحث جديد مي پردازيم.

در دوربين هاي تحت شبکه به خاطر بالا بودن کيفيت تصوير امر پلاک خواني کار ساده اي مي باشد و احتياج به دوربين خاصي ندارد ولي در دوربين هاي آنالوگ ما بايد از چه دوربيني استفاده نماييم؟

در دوربين هاي آنالوگ به خاطر کيفيت تصوير نمي توان با زوم ديجيتال تصوير دقيقي بگيريم.حتما براي شما هم اين موضوع پيش آمده که در بعصي پروژه ها از شما امکان پلاک خواني مي خواهند و اين کار کمي مشکل است به خاطر کيفيت دوربين ها ولي در اين بخش به شما عزيزان آموزش اين کار را خواهيم داد.
همانطور که مي دانيد دوربين هاي مداربسته به چند نوع ساختاري تقسيم مي شوند,ما براي پلاک خواني احتياج به دوربين مدار بسته از نوع باکس داريم.
اين آخر کار نيست با انتخاب دوربين باکس باز هم شما نمي توانيد به درستي پلاک را داشته باشيد نکته مهم کار در اين قسمت است:
لنز دوربين باکس,دوربين هاي باکس داراي اين خاصيت مي باشند که لنز آنها جدا بايد تهيه شود.
اگر شما لنز معمولي براي اين دوربين بگذاريد هيچ تفاوتي با دوربين هاي ديگر ندارد و تصوير قابل قبولي را به شما نمي دهد.شما بايد با در نظر گرفتن فاصله اي که دوربين نصب شده و جايي که بايد تحت پوشش بدهد لنز را انتخاب کنيد.
به طور مثال ما در فاصله 8 متري از در ورودي دوربين را نصب مي کنيم و امکان پلاک خواني را مي خواهيم داشته باشيم در اين جا بايد لنز 60~6 انتخاب کنيم تا بتوانيم به طور قابل قبولي تصوير دوربين را داشته باشيم. ـآموزش دوربين مدار بسته