تکنولوژی های متفاوت گیت فروشگاهی

سیستم‌های پیشگیری از سرقت عمدتاً از سه تکنولوژی عمده AM، EM و RF پیروی می‌کنند که هر کدام در جای خاصی کاربرد دارد و مزایا و معایب هر تکنولوژی کاربرد یا عدم کاربرد آن را در جای خاص توجیه می‌کند. البته لازم به ذکر است که تکنولوژی‌های دیگری هم وجود دارند که به دلایلی همچون کارکردهای خاص و هزینه‌های اضافی، یا در محیط‌های علمی و دانشگاهی مورد توجهند و یا کاربردهایی غیر از پیشگیری از سرقت پیدا کرده‌اند.

تکنولوژی EM Electro Magnetic
تکنولوژی گیت فروشگاهی EM دارای دو نقطه قوت قابلیت فعال و غیر فعال شدن مکرر لیبل‌ها و جواب دهی بهتر بر روی فلزات می‌باشد و ضعف‌های آن نیز عبارتند از کاردکرد نسبتاً ضعیف و قیمت بسیار بالا. این تکنولوژی بنا به دلایلی که گفته شد، فقط در کتابخانه‌های امانت دهنده کتاب و یا فروشگاه‌های دارای کالاهای فلزی بسیار گران قیمت توصیه می‌شود.

تکنولوژی AM Acousto-magnetic
تکنولوژی گیت فروشگاهی AM جواب دهی خوبی با تگ سخت و لیبل دارد ولی قیمت بالای سیستم و لیبل و چسبندگی ضعیف و ضخیم بودن آن، دلایل نامناسب بودن تکنولوژی AM در کتاب فروشی‌ها و پلاسکو‌ها می‌باشد. در عوض کارکرد نسبتاً بهتر تگ‌ها و لیبل‌های AM در مجاورت فلز، باعث شده که در فروشگاه‌های عطر، لوازم آرایشی و... که اغلب کالا‌ها دارای فلز و یا پوشش شبه فلزی می‌باشند، این تکنولوژی کاربرد بیششتری پیدا کند.

تکنولوژی RF Radio-frequency
قیمت مناسب گیت و برچسب، کیفیت و چسبندگی عالی برچسب‌ها و کارکرد مناسب گیت‌ها با تگ و برچسب، نقاط قوت تکنولوژی گیت فروشگاهی RF هستند و به همین دلیل در کتاب فروشی‌ها و پلاسکو‌ها تنها سیستم مناسب و در لباس فروشی‌ها رقیب جدی تکنولوژی AM، تکنولوژی RF می‌باشد.
با این اوصاف در فروشگاه‌های بزرگ همانند هایپرمارکت‌ها، تکنولوژی‌های AM و RF و حتی گاهاً EMباید مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود کدام متناسب با نیاز مشتری می‌باشد که البته در برخی موارد سیستم ترکیبی هم می‌تواند انتخاب شود.