تبديل موتورهای ديزل به موتورهای دو سوخته گاز و گازوئيل Dual Fuel
با كمترين تغييرات در موتور امكانپذير می باشد و درضمن از مزايای سيكل ديزل می توان استفاده نمود. در اين نوع موتورها سوخت گازوئيل 10 تا 20 درصد و يا كمتر و مابقی سوخت گاز طبيعي به ميزان 90 يا 80 و يا بيشتر می باشد. سيستم سوخترسانی گاز طبيعي كاربوريشن بوده است و درحال حاضر كنترلهای مكانيكی تعبيه شده است كه با تغيير آن به سيستمهای كنترل الكترونيكی توانمنديهای بهتری از موتور كسب خواهد شد. در اين نوع موتورها امكان كاهش آلودگي هوا به مقدار قابل توجهی با ضعيف سوز كردن و يا EGR امكانپذير می باشد. مزايای اين نوع موتورها به قرار زير می باشد:
افزايش راندمان حرارتی كلی تبديل سوخت به انرژی مفيد. ژنراتور استمفورد
كاهش آلايندهها.
افزايش دامنه كاربرد و مصرف گاز طبيعی.
انتقال حرارت از موتور به خنككننده در دمای ثابت نتيجتاً كاهش تنشهای حرارتی.
افزايش قابليت كاردهی گازهای خروجی با استفاده از سوخت بدون گوگرد.
كاهش هزينه سوخت از نظر هزينه اوليه، مواد افزاينده، آمادهسازی حمل و نقل و غيره.
عدم نياز به تغييرات مكانيكی قطعات و سازگاری موتور با سوخت CNG.
منبع: گرین پاور