دوربین مدار بسته دید در شب چیست

روش کار دوربين مدار بسته ديد در شب به اين شکل بوده که در دوربين يک سنسور تهبيه شده که در زماني که نور عبوري از آن به يک اندازه از پيش تعيين شده مي رسد , يک سري LED مادون قرمز در اطراف لنز دوربين مدار بسته قرار گرفته اند شروع به ساتر نمودن نور مادون قرمز کرده و زاويه ديد دوربين را پوشش مي دهند.
اين LED ها به صورت مادون قرمز نوري را در فضا پخش مي کنند که با برخورد اشعه به اجسام مقابل دوربين اشعه به سمت لنز دوربين بر ميگردد و باعث مي شود دوربين بتواند از آن تصوير برداري نمايد.
در زماني که اشعه مادون قرمز به لنز دوربين بر ميگردد تصوير دوربين سياه و سفيد مي شود و امکان تصوير برداري به صورت رنگي را ندارد.
براي تست سلامت دوربين مدار بسته ديد در شب شما مي توانيد انگشت خود را بر روي سنسور دوربين که در زير لنز کاملا مشخص است براي چند ثانيه نگه داريد تا LED ها روشن شوند.
لازم به ذکر است که LED ها از خود نوري که قابل مشاهده باشد ندارند فقط دورن LED قرمز مي شود.
انواع دوربين مدار بسته ديد در شب:دوربين هاي مختلفي براي تصوير برداري در شب وجود دارد و بيشتر برند هاي سازنده دوربين مدار بسته داراي دوربين مدار بسته ديد در شب هستند و فقط به خاطر اندازه پرتاپ مادون قرمز به اطراف با يکديگر متفاوت هستند و به قدرت LED هاي دوربين بستگي دارد.  (آموزش دوربين مداربسته)