تفاوت ژنراتور یک سر بلبرینگ با دو سر بلبرینگ چیست؟

ژنراتور یک سر بلبرینگ با ژنراتور دو سر بلبرینگ از لحاظ کارکردی، راندمان و توان خروجی تفاوت چندانی ندارند. این تفاوتهای جزئی در اطلاعات فنی (Data Sheet) هر مدل ژنراتور برای هر دو حالت یک و دو سر بلبرینگ آمده است. پس تفاوت این دو نوع ژنراتور در چیست؟
در صنعت دیزل ژنراتور و ژنراتورهای گازسوز نکته مهم این است که جهت اتصال(کوپله) ژنراتورهای دو سر بلبرینگ به موتور دیزل یا گازسوز باید از یک واسط که در اصطلاح عامه، کوپلینگ گفته میشد استفاده نمود.با توجه به اینکه این قطعه خود توسط شرکت پکیجر(Packager) ساخته میشود، کیفیت، دقت و نحوه تراشکاری قطعه فوق تا حدی بر روی دوام و عمر دیزل ژنراتور تاثیر گذار است. ژنراتور استمفورد
با رشد صنعت دیزل ژنراتور نیاز به استاندارد سازی در این زمینه شدیداً احساس میشد. لذا ژنراتورهای یک سر بلبرینگ صرفاً جهت کاربری تولید برق و اتصال به موتورهای دیزل و گازسوز به صورت استاندارد تولید شدند. با گسترش استفاده از این ژنراتورها جهت اتصال به دیزل، دیگر نیازی به ساخت کوپلینگ نیست. امروزه ژنراتورهای یک سر بلبرینگ به عنوان یک عضو استاندارد و پرکاربرد این صنعت در حال تولید میباشند. در واقع با استاندارد سازی این صنعت میتوان هر برند ژنراتور یک سر بلبرینگ را با هر برند دیزل هم توان ساخت شرکتهای مختلف به صورت استاندارد و بدون نیاز به واسط کوپله تولید نمود.