ویژگیهای جزئی تر از موتور دیزل پرکینز

اولین سری از این موتورهای دیزل با تولید مدل 404F-E22TA در "بااوما" چین در استان شانگهای آغاز گردید. پرکینز این نسل از موتورهای دیزل را با بهبود 7% در مصرف سوخت نسبت به موتورهای قبلی، تولید و روانه بازار کرده است.
این موتور دارای چهارسیلندر، حجمی معادل 2.2 لیتر و همانطور که از نامش پیداست از یک سیستم توربو شارژ جهت تراکم بیشتر هوای ورودی به موتور بهره میبرد. این موتور دیزل در کوچکترین سایز و فضای ممکن طراحی شده است. از جمله کاربریهای این دیزل میتوان به قابلیت نصب بر روی لدرهای کوچک و همچنین دستگاههای حفاری (excavater) و تامین نیروی آنها اشاره نمود.
این اولین سری از موتورهای کوچک سری 400 است که از سیستم تزریق سوخت مستقیم (rail direct injecnon) به واسطه قدرت و دقت بالای تجهیزات الکترونیکی خود استفاده می نماید. در روش تزریق مستقیم سوخت فشار سوخت در لحظه پاشش تا 1mpa (یک مگا پاسکال) معادل 1000bar افزایش می یابد. در نسل 3 تزریق سوخت خطی مستقیم این فشار تا میزان 3 مگا پاسکال معادل 3000bar افزایش می یابد.
دیزل ژنراتور پرکینز همچنین با استفاده از سیستم مدیریت الکترونیکی کارآمدتر توانسته بهبود قابل توجهی در کارایی و راندمان این موتور دیزل ایجاد نماید. با توجه به تفاوت استانداردهای آلایندگی در مناطق مختلف چین و برای پوشش کامل این بازار این موتورها به راحتی قابل تطبیق با استانداردهای پایین تر آلایندگی همچون Tier3 هستند. ژنراتور استمفورد
در این سری از موتورهای دیزل زمان بین بازدیدها و سرویس های دوره ای افزایش یافته که سبب کاهش هزینه های نگهداری می گردد. همچنین این موتورها بسیار ساده و قابل کنترل تر (خوش دست تر) نسبت به سری قبل هم خانواده خود (یعنی سری 400) می باشند.
دیوید کیدر(David Kidder ) مدیر تولید موتورهای سری 400 پرکینز اعتقاد دارد که این موتورها به واسطه راندمان و کارآیی بالای خود به راحتی می توانند وارد بازار ماشین آلات عمرانی و ساختمانی (Construction) شوند.
پرکینز همچنان کوچک و قدرتمند.
از دیگر مزایای این موتور دیزل می توان به ساختار کوچک و قابلیت نصب آن بروی انواع دستگاهها جهت کاربریهای مختلف اشاره کرد. این امر سبب استقبال از این موتور دیزل در صنایع مرتبط گردیده است. تمام این موارد و بهبود در کارایی با حفظ اندازه های قبلی این خانواده از موتورها انجام شده است.