آموزش درب اتوماتیک

سيستم هاي درب بازکن اتوماتيک جهت رفاه بيشتر و همچنين با اهداف حفاظتي و امنيتي در مکانهاي مختلف بر روي انواع گوناگون درب ها مانند درب گاراژ – درب حياط – درب ورودي ساختمان و حتي درب اتاق هاي ساختمان ( براي افراد معلول) نصب و مورد استفاده قرار مي گيرد. بعد از نصب اين سيستم ها مي توان تنها با فشار دادن شستي روي يک ريموت کنترل از فاصله مناسب درب را باز و بسته کرد و يا با نصب سنسورهاي خاصي هنگام عبور و مرور در را به طور اتوماتيک باز و بسته کرد. انواع مختلف آموزش درب هاي اتوماتيک که اين سيستم ها را مي توان روي آن نصب کرد به قرار زير است:
- درب هاي کشويي (ريلي) (SILIDING DOOR) : اين دربها يک تکه بوده و روي ريلي در پايين درب لغزيده و به چپ و راست حرکت مي کنند.
- درب هاي لولايي (SWING DOOR) : دربهايي هستند که به صورت دو لنگه يا تک لنگه حول يک لولا حرکت افقي دارند.
- درب هاي چند تکه (SECTIONAL DOOR): اين درب ها به صورت تکه هاي افقي روي هم قرار مي گيرد و هنگام باز شدن به بالا حرکت کرده و سپس 90 درجه چرخيده و موازات سقف قرار مي گيرند.
- درب هاي يک تکه چرخان (TILT DOOR): اين درب ها به طور يکپارچه با حرکت عمودي حول دو نقطه در طرفين چرخيده و به موازات سقف قرار مي گيرند.
- درب هاي کرکره اي (ROLLER DOOR) : اين دربها با چرخيدن حول يک محور در بالا جمع مي شوند.( مانند کرکره هاي مغازه ها)
براي باز و بسته کردن انواع مختلف درب ها سيستم هايي با مکانيسم هاي متفاوت طراحي شده است ولي اکثر سيستمها از نوع الکترومکانيکي مي باشند. در زير تصاوير مربوط به سيستم هاي الکترومکانيکي انواع دربها را مشاهده مي کنيد: ‏
قسمتهاي اصلي يک سيستم درب بازکن اتوماتيک با مکانيسم الکترومکانيکي به صورت زير است.
1- ‏موتور الکتريکي
2- ‏قسمت مکانيکي يا گيربکسي
3- برد الکترونيکي
4 ‏- تجهيزات ايمني
5- ‏شستي هاي کنترل دستي
6- ريموت کنترل