دوربین های دامDOME CAMERA

این دوربین ها که به شکل نیم کره می باشند پر مصرف ترین دوربین در صنعت حفاظت و امنیت در دنیا بوده و تقریبا دو سوم مصارف امنیتی به این دوربین برمی گردد که شامل دسته بندیهای ذیل میباشد :

A – دوربین های دام خارجی و داخلی ( indoor و outdoor )
دوربین های دام به دو دسته indoor و outdoor از نظر جایگاه نصب تقسیم بندی می گردند که دوربین های که نوع پروتکشن آنها (IP65,66,67) می باشد برای محیط های بیرونی(outdoor) و آنهایی که دارای این پروتکشن نیستند برای محیط های اداری استفاده میگردد.
این امر باعث کاهش و افزایش قیمت دوربین مداربسته دام می گردد.

B- دوربین دام دید در شب DOME CAMEAR INFRARED
دوربین های دام که برای محیط های که نور کافی برای دیدن اجسام را ندارند از تعدادی LED برای کمک به دیدن دوربین در تاریکی استفاده می شود که داشتن این قطعه باعث افزایش قیمت دوربین مداربسته و بیشترشدن تعداد LED ها نیز به افزایش بیشتر آن کمک میکند.

C- لنز ثابت و متغیر دوربینهای دام DOME CAMERA FIXED LENS or DOME CAMERA VARIFOCAL LENS
دوربین های دام دارای دونوع لنز می باشند ثابت و متغیر که نوع ثابت باعث کاهش قیمت دوربین مداربسته و نوع متغیر باعث افزایش قیمت دوربین مداربسته می گردد.

D- بدنه یا کیس دوربین دام
کیس یا بدنه دوربین مداربسته دام در مبلغ آن تاثیر زیادی دارد به طوریکه بدنه فلزی که معمولا برای محیط های صنعتی و outdoor پیشنهاد میگردد گرانتر ازدوربین های دام با بدنه پلاستیکی می باشند.

E - دوربین های گردان FAST DOME or SPEED DOME
دوربین مداربسته
این دوربین موارد استفاده بسیاری در صنعت حفاظت پیرامونی و فیزیکی خارجی و داخلی دارد و به اشکال مختلف برای کاربردهای مختلف تولید میگردد.
از این نوع دوربین دام گردان بیشتر در اتوبان ها،جاده ها و مراکز نظامی،ادارات و گاهاً فروشگاه های بزرگ استفاده میگردد.
دوربین فست دام یا اسپیدام با تغییر در زوایا و زوم کردن از10متر تا 120متر کمتر در یک ثانیه امکان بیشتری به کاربران خود جهت نظارت و مونیتورینگ میدهد.
با توجه به این موضوع به تناسب داخلی یا خارجی بودن دوربین بدنه فلزی یا پلاستیکی دید در شب،نوع زوم و سرعت،کاهش یا افزایش قیمت دوربین مداربسته دام گردان رقم میخورد.

F – نوع برند دوربین دام DOME CAMERA BRAND
تقریبا هر نوع دوربین مداربسته تولید شده به برند و کشور سازنده آن برمیگردد هرچه آن برند معروف تر و قدیمی تر بوده قیمت دوربین مداربسته افزایش پیدا میکند بطور مثال دوربین بوش یا پاناسونیک جزو گرانترین دوربین های مداربسته میباشند و هرچه برند آنها کمتر شناخته شده باشد قیمت دوربین مداربسته کاهش پیدا میکند.