ساختار ژنراتورها و تفاوت آنها با هم

ژنراتور وسیله تولید جریان الکتریکی(برق) از حرکت مکانیکی(دورانی) میباشد. در ایران به طور عام به کلیه وسایل تولید برق اعم از دیزل ژنراتور، ژنراتور گازسوز و موتور برق بنزینی در ادبیات محاوره ای ژنراتور گویند. ژنراتورها از منابع مختلف حرکت دورانی جهت تولید برق استفاده میکنند.
این منبع میتواند یک موتور پیستونی دیزل، موتور پیستونی گازسوز، توربین بخار و یا سایر منابع طبیعی همچون باد و آب باشد. چنانچه ژنراتور از یک موتور پیستونی دیزل جهت تولید حرکت دورانی و جریان برق استفاده کند به آن دیزل ژنراتور (Diesel Generator) و اگر از یک موتور پیستونی گازسوز استفاده کند به آن ژنراتور گازسوز(Gas Generator) گویند.
مجموعه(Pack) تولید برق را که از اتصال یک مولد حرکت دورانی به یک ژنراتور(آلترناتور) به دست می آید در اصطلاح GENSET گویند.
ژنراتور وسیله تولید جریان الکتریکی(برق) از حرکت مکانیکی(دورانی) میباشد. در ایران به طور عام به کلیه وسایل تولید برق اعم از دیزل ژنراتور، ژنراتور گازسوز و موتور برق بنزینی در ادبیات محاوره¬ای ژنراتور گویند. ژنراتورها از منابع مختلف حرکت دورانی جهت تولید برق استفاده میکنند. ژنراتور استمفورد
ساختار ژنراتورها و تفاوت آنها با هم!
ژنراتورها بر اساس جریان و فرکانس خروجی، تعداد فاز، پل و ... به گروهای مختلف دسته بندی میشوند. آنچه در ادامه آمده است اطلاعات کلی است که قبل از خرید ژنراتور باید از آن اطلاع داشته باشید.