مربی ورزشی روی مچ دست

کی از ویژگی های آزاردهنده گجت های پوشیدنی که به منظور کنترل و آنالیز فعالیت ورزشکاران ساخته می شود، انحصاری بودن آنهاست.

 

به گونه ای که شرکت تولیدکننده ابزار، برنامک را هم می سازد و شما را محدود به آنالیزهای ورزشی مورد نظر خودش می کند. ساعت مچی ماژلان که در واقع یک حسگر ورزشی پوشیدنی است اما می تواند به شکل آنلاین و لحظه به لحظه اطلاعات دریافتی از حرکت ورزشکار را به انواع و اقسام برنامک های ورزشی منتقل کند. فقط یک عیب وجود دارد و آن هم این است که حالا مجبورید تلفن هوشمندتان را موقع دویدن در جیبتان بگذارید.

 

 

 

دم کردن چای با تلفن همراه

 

 

 

این روزها بازار اتوماسیون خانه ها بسیار داغ شده است. اما مشکل اینجاست که هر شرکتی برای کاری که تخصص دارد، برنامک مجزایی می نویسد و بزودی شما با انبوهی برنامک برای کنترل چراغ ها، تنظیم شوفاژ یا سیستم تهویه هوا، خاموش و روشن کردن سیستم دزدگیر یا ده ها کار دیگر روبه رو خواهید شد. ریوولو برای همین ساخته شده تا همه دستورهای شما از دم کردن چای توسط کتری برقی تا خاموش کردن تلویزیون یا روشن کردن سیستم وای فای خانه را با یک تپ روی تلفن هوشمندتان انجام دهید.

 

پسورد بیولوژیک

 

اگر در محیط کار یا خانه آدم های کنجکاو زیادی هستند که مایلند از محتویات فایل های شما سر درآورند، گذاشتن یک پسورد روی رایانه برای دقایقی که آن را جهت انجام یک کار فوری ترک می کنید اما نمی خواهید یارانه تان را خاموش کنید، می تواند مفید باشد. اما گذرواژه ها همیشه قابل هک کردن هستند. اینجاست که یک گذرواژه طبیعی اما منحصربه فرد می تواند چاره کار باشد و چه قفلی محکم تر از اثر انگشت شما. اما خیلی از رایانه های قدیمی به این فناوری مجهز نیستند. این حسگر ساده که اثر انگشت کاربر را با صاحب اصلی دستگاه مطابقت می دهد، با کابل USB به هر رایانه ای وصل می شود و چاره این مشکل است.

 

نقاشی رایانه ای با قلم موی دیجیتال

 

اگر از آن دسته کسانی هستید که کار با رایانه با نرم افزار معروف paint شروع کردید یا کلا آدم اهل ذوقی هستید و این روزها که ابزار هوشمند زندگی ما را احاطه کرده، ترجیح می دهید سرگرمی هنری خود را به این دنیا بیاورید، حتما از نتایج مصنوعی و غیرقابل مقایسه یک نقاشی رایانه ای با یک تابلوی آبرنگ، بارها مایوس شده اید. حالا این قلم موی دیجیتال که پرزهای سر آن رسانای الکتریکی است به کمک شما می آید تا درست مانند یک بوم واقعی، تبلت خود را با آثار هنری، پر کنید.

 

دوربین عکاسی مخصوص موتورسواران

 

در کشور ما موتورسواری مترادف کار و پیک موتوری و از این قبیل موارد است. اما در خیلی از کشورهای دنیا موتورسیکلت ابزاری برای تفریح و سفرهای هیجان انگیز است. سفر هم همیشه با عکاسی، کامل تر می شود اما حتما قبول دارید که عکاسی در حال موتورسواری، کاری خطرناک است و باید در ساده ترین حالت ممکن انجام شود. مخصوصا این که موتورسواران معمولا در شرایط آب و هوایی بد قراردارند و احتمال افتادن دوربین از دست موتورسوار وجود دارد. شاید به همین دلایل دوربین عکاسی سنا که فقط دو دکمه شاتر و رکورد فیلمبرداری دارد ساخته شده است. عکس ها که بلافاصله از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما منتقل می شود تا اگر دوربین از دستتان افتاد و رفت زیرچرخ های یک کامیون، خاطرات سفر هیجان انگیز شما محو و نابود نشود.

 

نقشه برداری ۳ بعدی

 

عکاسی سه بعدی و نمایش آنها توسط نمایشگرهای سه بعدی یکی از آن فناوری های فانتزی این سال هاست. اما در مقابل نقشه برداری سه بعدی از آن امور جدی است که تا امروز توسط مهندسان یا زمین شناسان مورد استفاده قرار می گرفته و تجهیزات بسیار گران قیمیت داشته است. حالا یک گروه تحقیقاتی در آلمان برنامکی ساخته که تلفن هوشمند شما را به دستگاه نقشه بردار سه بعدی تبدیل می کند. این نرم افزار هنوز در حال توسعه است.

 

انگشتر هوشمند

 

یک فناوری پوشیدنی دیگر که علاوه بر نشان دادن زمان، رسیدن یک پیام کوتاه یا ایمیل را نیز به شما اخطار می دهد و با قدرت بلوتوث، شما را از حمل تلفن همراهتان در کل ساختمان محل کار بی نیاز می کند. اشتباه کردید درباره یک ساعت یا عینک هوشمند دیگر صحبت نمی کنیم. این بار فناوری ها آن قدر ریز شده اند که روی یک انگشتر زیبا جا خوش کرده اند که باتری بسیار ظریف آن تا ۲۴ ساعت شما را همراهی می کند.

 

آزمایشگاه همراه مواد غذایی

 

همه در بخشی از زندگی خود به آنچه می خورند حساس می شوند. حالا دلیلش می تواند حساسیت غذایی، چاقی یا لاغری بیش از اندازه یا فقط یک وسواس ناشی از خواندن صفحات سلامت روزنامه ها باشد. اما از آنجا که ما معمولا نمی توانیم از محتویات غذاهای مختلف سر در بیاوریم، معمولا از خیر این حساست گذشته و بی خیال سموم غذایی، مواد مضر یا حتی سالم بودن غذا می شویم. اما تل اسپک آمده تا در مواقعی که حساسیت شما گل کرد به کمکتان آمده و آنالیز کاملی از آنچه در وعده غذایی شما وجود دارد، انجام دهد.