کاربردهای دوربین مدار بسته

فرایندهای صنعتی[ویرایش]
که در فرایندهای صنعتی را تحت شرایط خطرناک برای انسان امروز هستند، اغلب توسط دوربینهای مدار بسته تحت نظارت دارند استفاده از دوربین‌های گرمانمای اپراتورها اجازه می‌دهد برای اندازه گیری دمای پروسه.

نظارت بر ترافیک[ویرایش]
بسیاری از بزرگراه‌ها که ترافیک شبکه‌های گسترده نظارت بر سیستم‌ها، با استفاده از تلویزیون مدار بسته برای تشخیص گرفتگی و تصادفات اطلاع می‌دهد. بسیاری از این دوربین با این حال، از طرف شرکت‌های خصوصی اوست، و انتقال اطلاعات را به راننده جی‌پی‌اس سیستم است.

ایمنی حمل و نقل[ویرایش]
سیستم، cctv سیستم دوربین‌های مدار بسته ممکن است که در آن نصب شده که در آن اپراتور ماشین را می‌توان به طور مستقیم مشاهده افرادی که ممکن است با عملیات غیر منتظره ماشین صدمه دیده می‌شود. به عنوان مثال، در قطار مترو، دوربین‌های مدار بسته ممکن است اجازه دهد که پیش از بسته شدن درب‌ها و شروع به حرکت قطار به اپراتور کمک می‌کند ممکن دوربین مدار بسته برای کنترل مکان مثل پارک موزه و دیگر محیط عمومی باشد برای کنترل مردم حفظ امنیت مردم و مکان باشد.

استفاده جنایی[ویرایش]
دوربین های مدار بسته همواره دارای محاسن و معایب متعددی می باشد ولی ظاهراً محاسن آن بر معایبش چیرگی دارد زیرا همواره افرادی در جوامع مختلف وجود دارند که می خواهند از خط قرمز ها عبور نمایند بنابراین وجود این ابزار سبب می شود از ترس شناسایی شدن مرتکب خلاف نشوند و یا اگر شدند به راحتی با این ابزار سودمند شناسایی می شوند.

حریم خصوصی[ویرایش]
مخالفان دوربین مدار بسته بر عقیده‌اند که حریم خصوصی زیر سوال می‌رود تا ثیر منفی بر آزادی معنوی می‌باشد و ان‌ها هم چنین عقیده دارند. که دور بین مدار بسته جرم جنایت را کاهش نمی‌دهد بعضی منتقدان ان را برادر بزرگ نظارت می‌دانند اشاره به رمان هزار و نهصد و هشتاد و چهار نوشتهٔ جورج اورول دارد.