اجزای پمپ کارواش

موتور: کارواش گازسوز برای قدرت خود از موتور استفاده می کند. موتورها با اندازه ی مخزن کمپرس شان بر حسب سانتی متر مکعب اندازه گیری می شوند. هر چقدر اندازه ی یک موتور بزرگتر باشد، قدرت آن بیشتر است.

موتور برقی: پمپ کارواش برقی برای تامین قدرت برق خود به موتور نیاز دارد. قدرت موتور برقی بر حسب وات و آمپر محاسبه می شود.

پمپ: اکثر پمپ های به کار رفته در کارواش های خانگی به صورت پمپ محوری هستند که کیفیت متوسطی دارند. کارواش های صنعتی و گران تر از پمپ های پیستونی سه فاز استفاده می کنند. کارواش های کوچکتر از موتورهای متحرک استفاده می کنند.

شلنگ کارواش: شلنگ کارواش در طول و قطر های متنوع و همچنین جنس و اتصالات گوناگون وجود دارند. به طور معمول قطر شلنگ دولا سیم ¼ اینچ است. مصرف کنندگان حرفه ای از شلنگ های دولا سیم با قطر 3/8 اینچی استفاده می کنند و مخصوص فشار آب بالا هستند. جنس بیشتر شلنگ ها از پلاستیک است. در بیشتر پمپ کارواش های برقی شلنگ پلاستیکی داخل جعبه و در پمپ کارواش های گازسوز بیرون جعبه به مشتری عرضه می شود. اگر بخواهید می توانید شلنگ پلی اورتان که انعطاف پذیرتر، بادوام تر و سبک تر است را هم سفارش دهید که هزینه ی جداگانه دارد. کفکش

نازل: نازل آب را در جاهای مختلف با فشارهای متفاوت پخش می کند. 7 نوع نازل وجود دارد: نازل صفر درجه، یک جت آبی نقطه ای می سازد. نازل 40 درجه ای آب را پخش می کند بنابراین به سطح بیشتری آب می رساند و فشار را کمتر می کند. یکی از نازل هایی که برای سطوح سخت خیلی استفاده می شود نازل توربوی روتاری (دوار) است. این نازل صفر درجه با دور موتور 3000 می چرخد و می تواند تا شعاع 25 درجه از اطرافش را تمیز کند.

سایر اتصالات :10 قطعه ی قابل اتصال دیگر برای افزایش قابلیت پاک کنندگی وجود دارد. یکی از پر کاربردترین پمپ کارواش های مخصوص سطح از 2 نازل روتاری (دوار) استفاده می کند. این نازل با سری گرد، محوطه های بزرگ را سریع تر تمیز می کند.