دوربین مدار بسته بیسیم

در بعضي از پروژه ها ما امکان استفاده از سيم را نداريم و بايد از دوربين هاي بيسيم استفاده نماييم ,دوربين هاي بيسيم در بازار مدل هاي اندکي دارند و از چند مدل بيشتر نمي توان استفاده نمود.

استفاده از دوربين هاي مدار بسته بيسيم چند مشکل دارد و همين طور چند مزيت که در زير به مشکلات اين دوربين ها اشاره خواهيم کرد و راهکار هاي رفع آنها را توضيح خواهيم داد.

1 : ست نشدن رنج IP دوربين با دستگاه – براي اينکار اول هر دوربين را جداگانه به يک کامپيوتر متصل نماييد و از منوي خود دوربين IP دوربين را تغيير دهيد و سعي کنيد رنج IP دوربين هايي که داريد نزديک به هم باشد.
2: قطعي زياد تصوير – براي زفع اين مشکل شما نمي توانيد کار خاصي انجام دهيد فقط مي توانيد آنتن دوربين را عوض کنيد يا دوربين را جايي نصب نماييد که تا دستگاه داراي مانع خاصي نباشد.
در کل استفاده از دوربين مدار بسته بيسيم فقط در مواردي توصيه مي شود که متراژ پايين و بدون مانع داشته باشيم.
روش هايي ديگر نيز وجود دارد که به شما کمک مي کند تا بدون نياز به سيم کشي انتقال ديتا دهيد , شما مي توانيد از آنتن هاي Nanostation استفاده نماييد .
اين آنتن ها يک فرستنده دارند که از طريق کابل به دوربين متصل مي شوند و با ريسيوري که در نزديکي دستگاه NVR است مي توانند ارتباط برقرار نماييند .اين آنتن ها داراي برد هاي مختلفي هستند و مي توان بنا به متراژ آنتن مورد نظر را تهيه نمود. (آموزش دوربين مدار بسته)