زمین ژنراتورهای فشار ضعیف

بطور کلی در شبکه های فشار ضعیف به دلایل ایمنی سیستم زمین پذیرفته شده اتصال مستقیم و سالید نقطه صفر به زمین می باشد. البته انرژی قوس علاوه بر مقدار جریان به ولتاژ قوس نیز بستگی دارد ، بنابراین اتصال کوتاه های فاز به زمین قوسی روی ژنراتورهای فشار ضعیف به خطرناکی موارد مشابه در ژنراتورهای فشار متوسط تیست. در ماشین های فشار متوسط 6 تا 20 کیلو ولت، وقوع قوسهای مخرب بین فاز و بدنه استاتور می تواند از انرژی لازم برای تخریب هسته برخوردار باشد، بنابراینم اتصال کوتاه های فاز- زمین در این نوع ماشینهای بسیار خطرناک بوده و باید محدود شود. حتی با وجود این محدودیت ، اولین اتصال کوتاه زمین که می تواند بی خطر باشد بوسیله رله های گرانقیمت کشف می شود تا در دومین اتصال زمین منتهی به اتصال کوتاه فاز- فاز روی هسته نشود.
در ژنراتورهای فشار ضعیف به دلیل پائین بودن ولتاژ و در نتیجه انرژی قوس الکتریکی می توان اتصال کوتاه های شدید فاز زمین را تحمل کرد و از مزایای ایمنی آن برخوردار شد. ژنراتور استمفورد

آیا موتور در حالت اتصال کوتاه تبدیل به ژنراتور می شود؟
بله در حالت اتصال کوتاه سه فاز باس متصل به موتور، نیروی محرکه القایی روس سیم پیچی استاتور به طور لحظهای نسبت به ولتاژ ترمینال موتور پیش فاز شده و ماشین القایی در مد ژنراتور عمل نموده و نقطه اتصال کوتاه را از منبع انرژی چرخان ذخیره شده در روتور و به تبع آن فاصله هوایی تغذیه می کند.