نکات مهم برای استفاده از موتور برق

در این مقاله ۵ نکته کلیدی که نشات گرفته از تجربه و دانش ما می باشد را برای شما بازگو می کنیم.
رعایت روش های صحیح سرویس و نگهداری موتور برق طول عمر دستگاه شما را ، بسیار افزایش می دهد. امیدواریم با توجه به این نکات مهم هیچ گاه به مشکل برخورد نکنید.

۱.سوخت موتور برق:
همواره مقداری سوخت در شرایط مناسب برای مواقع اضطراری نگهداری کنیدe37294a7ed7d423b7e098811321a5aa3. موتور برق های بنزینی سنسی بسته به شرایط کارکرد مقداری مابین ۲ تا ۳ لیتر در ساعت مصرف خواهند کرد. این مقدار در موتور برق های گازوئیلی سنسی مابین ۱ تا ۲ لیتر در ساعت می باشد. به یاد داشته باشید در صورت نگهداری بنزین و یا گازوئیلی به مدت طولانی از تثبیت کننده های بنزینی برای محافظت از آن استفاده کنید. در صورت استفاده از سوخت نامناسب موتور برق شما از کارکرد درستی برخوردار نبوده و یا اصلا روشن نخواهد شد. 

۲.بررسی میزان روغن موتور در موتور برق های سنسی:
موتور برق های سنسی و در حالت کلی محصولات سنسی دارای کنترلر میزان سطح روغن موتور دستگاه می باشند. به همین خاطر قبل از روشن نمودن موتور برق میزان روغن آن را بررسی نمایید تا از خاموش شدن دستگاه و یا آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید. در صورت کاهش میزان سطح روغن با توجه به نشانگر دستگاه به آن روغن اضافه نمایید.maxresdefault

زمان مناسب برای تعویض روغن دستگاه:
۵ ساعت ‍‍‍بعد از اولین استفاده از موتور برق
سپس هر ۱۰۰ ساعت ۱ بار
برای اطمینان از نوع و زمان تعویض روغن موتور از دفترچه راهنما دستگاه استفاده نمایید.

۳.انبار کردن موتور برق:
در صورت تمایل به عدم استفاده از دستگاه برای مدتی بیش از ۲ هفته مراحل زیر را انجام دهید :
۱.شیر بنزین دستگاه را ببندید.
۲. موتور برق را روشن کنید و اجازه دهید دستگاه بدون بار روشن بماند.
۳.پس از خاموش شدن دستگاه شرایط انبار کردن آن را مهیا و اقدام نمایید.

۴.استفاده ماهیانه:
در هر ماه موتور برق را به مدت ۲۰ دقیقه روشن کنید. این امر باعث ازبین رفتن رطوبت در داخل موتور و حفظ شرایط مناسب برای کارکرد دستگاه می گردد. همچنین با روشن شدن دستگاه و شارژ شدن باطری موتور برق از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می شود. همچنین می توان در تست ماهیانه برق دهی دستگاه را بررسی کرد تا درصورت بروز مشکل اقدام به رفع آن نمود.

۵.سرویس قطعات :
با توجه به دفترچه راهنما دستگاه اقدام به سرویس و یا تعویض فیلتر های هوا و سوخت کنید. درحالت کلی برای سرویس فیلتر هوا می توان آن را با آب و صابون شست و شو داد و پس از خشک کردن در جای خود جایگذاری نمود. برای سرویس فیلتر سوخت نیز آن را از محفظه تانک دستگاه خارج کرده و پس از سرویس در جای خود قرار دهید.

نکات ایمنی :
هرگز از موتور برق در محیط های بسته و یا نزدیک به پنجره باز استفاده نکنید.