انواع تابلو روان

تابلو های روان یا تابلو روان ال ای دی به چهار خانواده عمده زیر طبقه بندی میشوند :

1.تابلو روان تک رنگ یا سینگل کالر (Single-color)...این دسته از تابلوهای روان توانایی نمایش تنها یک رنگ را دارند.
2.تابلو روان 3 رنگ یا در حالت کلی تابلو LED یا تابلو روان چند رنگ(Multi-color)... این دسته از تابلوهای روان توانایی نمایش چند رنگ را دارند.مثلا تابلو روان 8 رنگ توانایی نمایش 8 رنگ رادارد.
3.تابلو روان رنگی (Full-color)…کاملترین وجدیدترین تکنولوژی تابلوهای روان!!!توانایی نمایش فیلم و عکس(وحتی صدا)
در مقالات تابلو ال ای دی در مورد زاویه دید ال ای دی صحبت کرده ایم که پارامترمهم و تاثیرگذاری بر دیده شدن تابلو LED از کناردارد.معمولا زاویه دید حدود 120 درجه قابل قبول است.
دات پیچ : به کوچکترین جزء تشکیل دهنده تصویر(تصاویر دیجیتال)پیکسل گویند.پیکسل ها در تابلو روان همان LED ها هستند.
فاصله بین پیکسل ها در تابلو روان LED پارامتری است که به میلی متر بیان می شود و دات پیچ نام دارد.معمولا دات پیتچ را باحرف اختصاری انگلیسی P و یک عدد پس از آن (برحسب میلی متر)بیان میکنند.مثلا دات پیچ 10 یعنی تابلو روانی که فاصله بین LED هایش 10 میلی متر است.
دات پیچ پایین تر به معنی تراکم بالاتر و کیفیت تصویر بهتر می باشد.البته این نکته راهنگام خرید لحاظ کنید که هرچه تراکم بیشتر شود(یعنی دات پیتچ کمتر شود) قیمت بیشتر می شود.پس دات پیچ و وضوح تصویر مناسب خود را انتخاب کنید تا پول خود را هدر ندهید.معمولا دات پیچ مناسب باخطای قابل قبولی اینگونه محاسبه میشود:
میانگین فاصله نزدیکترین بیننده و دورترین بیننده از تابلو برحسب متربرابراست با با دات پیچ برجسب میلی متر.مثلا اگر فاصله نزدیکترین بیننده از تابلو حدود 5 متر و دورترین بیننده حدود 15 متر باشد(میانگین فاصله دید برابر است با 15+5تقسیم بر 2 که برابر 10 متر)دات پیچ مناسب P10 میباشد.