تاثیر رنگ در طرح تابلو LED

آفرینش، با رنگ آغاز شد و رنگ در تنوع بی نهایتش موجب دیدن، درك وتشخیص اجسام واشیاء و ویژگیهاي آنهاست. رنگها فرزندان نورند، مملو از انبساط وانرژیهاي درخشنده اي هستند که چه آگاه و چه ناخودآگاه روي ما اثرات مثبت ومنفی خواهند داشت.تاثیر رنگ ها در تابلو LED یاتابلو روان LED و سایر تابلوهای تبلیغاتی انکار ناپذیر است.

اثرات روانشناسی رنگها (تابلو روان،LED)

همانطور که می دانیم رنگ بر خلق و خو و احساسات انسانها اثر می گذارد. از این رو رنگها می توانند اثرات مثبت و یا منفی را در محیط القا کنند.رنگها بر اندازه ،فاصله، بر قابلیت انعطاف، دما، سختی و وزن اشیا تاثیر می گذارند.لذا رنگ پارامتری بسیار مهم در طراحی متن و انیمیشن برای تابلو ال ای دی یا تابلو روان می باشد.
رنگ یکی از جنبه هاي مهم زندگی شهري است. همانطور که مبلمان منزل وفضاي محیط مسکونی باید از هماهنگی و نظم در انتخاب رنگها برخوردار باشد اجزاي تشکیل دهنده شهرنیز در صورت تبعیت از اصول ترکیب و هماهنگی در رنگها فضایی مطلوب و آرام بخش را براي شهروندان خواهد ساخت .رنگ در طراحی های تابلو ال ای دی یاتابلو روان باید طوری باشد که باعث آلودگی رنگی و بصری شهر نشود.(طراحی با رنگ های مناسب برای تابلو روان و تلویزیون شهری)

رنگ در شهرهاي قدیم

رنگهاي طبیعی، مصالح محلی که بناها به وسیله آن ساخته می شدند، به شهرچهره اي هماهنگ و همگون می داد و با روحیه، اقلیم و فرهنگ مردم مطابقت داشت و جنبه اي از هویت شهر محسوب می شد. لذا شهر هویت رنگی خاص داشت .رنگ در شهرهاي امروزي وسیله اي براي خودنمایی شده است. استفاده از رنگهاي تند و متفاوت در تبلیغات خیابانی(که بیشترین و موثرترین سهم آن برای تابلو LED یا تابلو روان است) باعث سردرگمی افراد در فضا شده است. زیرا هر رنگ داراي پیام و بارمعنایی خاص می باشد و زمانی که بدون توجه به معنایی نهفته در رنگها از آنها استفاده شود فضاي شهري تبدیل به یک بوم رنگی بی هویت می شود که تنهاموجب افسردگی، روان پریشی، و عصبیت افراد جامعه می شود و درنتیجه محیط به مکانی ناراحت کننده و ناخوشایند تبدیل می گرددتبلیغات روی تابلو LED یاتابلو روان های یک شهر پرازدحام هم بی تاثیر است.
رنگ و ارتباط ارتباط جزیی ازطبیعت انسان است وبه پیشرفت وتکامل انسان کمک میکند.(رنگ مناسب در طرح تابلو روان و تلویزیون شهری )
بدون ارتباط با رنگ زندگی اجتماعی به سختی ممکن خواهد بود. جان راسکین معتقد است همه افرادي که ذهنی به سامان وخلقی به هنجارداشته باشند از رنگ لذت می برند ، و رنگ براي التذار و انبساط دائمی قلب انسان آفریده شده است.امروزه ما ترجیح می دهیم که فاصله هاي بعید زمانی و مکانی را علاوه بر به کارگیري زبان گفتاري، ازطریق نوشتاري در مقام ابعاد آن برطرف سازیم و از این طریق ایجاد ارتباط نماییم.(تابلو LED یا تابلو روان)

این علائم از دو عنصر مهم تجسمی فرم و رنگ تشکیل شده اند.رنگ عاملی محرك است، هر رنگ جهت حرکت خاصی دارد و یک زبان را شامل می شود، رنگ به فرم کمال می بخشد. در حقیقت این گونه کدگذاري با رنگها قراردادي است که امروزه نمونه هاي مختلفی از آن در اغلب کشورها مشاهده می شود و قابل فهم واقدام براي مردم است.(تاثیر فرم و رنگ در تابلو روان و تلویزیون شهری)
کارشناسان به خاطر تعداد زیاد محصولات تبلیغ شده در سطح شهر(بخصوص به وسیله تابلو روان) تخمین زمان نگاه کردن به هر محصول(مثلا تابلو روان یا تلویزیون شهری) را حدود 1 ثانیه می دانند و این به همراه شرك بصري همزمان است که با سرعت رعد 1/25 حدود50تصویري که بر روي مردمک یا شبکیه چشم بدون آنکه شخص متوجه آن شود ثبت می کند.(زمان تشکیل تصویر ذهنی از تابلو LED یاتابلو روان)