منافع و مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

در حالي که اغلب مردم تصور مي کنند که استفاده از درب اتوماتيک شيشه اي نوعي تجمل به شمار مي رود، اما فوايد و قابليت هايي که اين درب ها در اختيار مردم قرار مي دهند باعث مي شود تا جنبه کاربردي آن بر جنبه زيبايي و شکيل بودنش قالب گردد.
اولين و يکي از مهم ترين منافع اي که استفاده از درب اتوماتيک و به ويژه درب اتوماتيک شيشه اي در بر دارد، فراهم نمودن دسترسي و ورود و خروج سريع و آسان مي باشد. علاوه بر تسهيل ورود و خروج و سرعت بخشيدن به عبور ها و مرور ها، اين سيستم نوعي خوش آمد گويي را نيز به مراجعه کنندگان در بدو ورود به ساختمان ابلاغ مي نمايد که مي تواند از نظر رواني تأثير بسزايي در ذهن افراد داشته باشد.
يکي ديگر از عواملي که از اهميت بسزايي در اين زمينه برخوردار مي باشد اين است که استفاده از درب هاي دستي و سنتي توان فيزيکي و بدني خاصي را نيا دارد و ممکن است بسياري از افراد که دچار ناتواني جسمي و يا کهولت سن مي باشند در هنگام عبور از اين درب ها دچار مشکل شوند. در واقع درب هاي معمولي به دليل نوع عملکرد، نحوه طراحي و ساخت و حتي مواد مورد استفاده در ساخت ممکن است محدوديت هايي را براي اين افراد به وجود آورد، زيرا اغلب اين درب ها براي استفاده افراد معمولي با توانايي هاي عادي مفيد مي باشند و باعث بروز مشکلاتي براي ساير افراد مي گردند.

موارد مذکور باعث شده است تا افراد مسئول به اين فکر بيافتند تا به تدريج دربهاي سنتي و دستي را با درب اتوماتيک مناسب آن محل جايگزين نمايند و قوانيني را نيز در اين زمينه به تصويب رسانده اند.

استفاده از درب اتوماتيک و به ويژه درب اتوماتيک شيشه اي باعث افزايش دسترسي ها و امکانات براي افراد ناتوان و مسن مي گردد. از طرفي به دليل استفاده از مواد اوليه خاص در توليد اين درب ها، علاوه بر آزادي در طراحي آنها جوانبي همچون جنبه هاي اقتصادي و زيست محيطي نيز در طراحي و ساخت، باعث افزايش طرفداران استفاده از درب اتوماتيک شيشه اي شده است.

استفاده از درب اتوماتيک مورد نظر مزاياي زير را براي کاربران آن در بر خواهد داشت:
استفاده بهينه از مواد طبيعي و همچنين انرژي در هنگام ساخت درب، صرفه جويي در مصرف انرژي برودتي و حرارتي در حد 35 تا 50 درصد در سال، کنترل دما و ورود گرد و غبار در اماکن با تردد بالا، امکان استفاده از حد اکثر فضاي موجود و همچين توليد بر اساس اندازه محل مورد نظر، بهره مندي از امکانات و خدمات ويژه جهت مکانهاي خاص مثل بيمارستان ها و درمانگاه ها و غيره، دقت و کيفيت بسيار بالا به دليل استفاده از طراحي هاي جديد و مدرن و مواد اوليه با کيفيت، زيبايي بخشيدن به نماي ورودي ساختمان ها، قابليت تنظيم سرعت باز و بسته شدن درب اتوماتيک با توجه به عواملي همچون نوع مراجعين، ميزان ترافيک محل، تغيير فصول سال و حتي ساعات شبانه روزي از اصلي ترين ويژگي هايي مي باشد که درب اتوماتيک را از درب سنتي و دستي متمايز مي گرداند.